آسانسور

آسانسور

آسانسور

آسانسور

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای درست کردن یک قلیان خوب و باحال اول از همه احتیاج به یک قلیون خوب و خوش کام داری. انواع قلیان در بازار موجود است که هم ارزون هستند هم گرون . بهترین قلیان موجود در بازار ایران قلیان mya میباشد . درسته این قلیون گرونه ولی واقعا به جرات میتونم بگم بهترین قلیونیه که من تا بحال دیدم 

تنباکو

قلیان

زغال

تنباکو دوسیب



سعی کنید قلیونی که میخواهید بخرید همه اجزاش با هم ست شده باشند.نه اینکه شیشه چیز دیگه و میانه یا تن قلیون یه چیز دیگه باشه و غیره . قلیونهای ست احتیاجی به آب بندی ندارند . به هر حال اگر هم قلیان ست شده نتونستید تهیه کنید باید هر قلیونی که دارید رو اول از همه خوب آب بندیش کنید.اگر قلیان برنجی (همان قلیان کافه سنتی ها) خریدید باید اول با سرکه سفید کامل بشوریدش تا آب بندی بشه.بقیه قلیانها هم با واشر میتونید آب بندی کنید.


بعد ما احتیاج به یک تنباکوی خوب داریم .بستگی به انتخاب خودتون داره . 


زغال خوب هم لازم داریم ، توجه داشته باشید که قلیون نو رو با هر زغالی راش انداختین تا اخر از همون زغال استفاده کنین . 


زغال رو روی اجاق بزارید تا جرق بشه . 

فقط از زغال خود سوز استفاده نکنید ، زغالهایی که با یک کبریت روشن میشن رو میگم.این زغال کلا اصل سرطانه.


بعد داخل تنگ یا شیشه قلیون رو آب کنید .اگر آب یخ باشه بهتره و اگر شربت یا شیر هم بریزید توی آب که خیلی بهتره.

سپس باید تنباکو رو برزید داخل سری و در آخر هم زغالی که کاملا جرق شده رو روی سری بزارید.دقت کنید که کاملا سرخ شده باشه و حتی یک ذره هم سیاه نباشه.

برای به دود آوردن قلیون هم از بادگیر یا فویل روی زغال استفاده نکنید ، 
یعنی فویل روی زغال نذارید . اینکار باعث سوختن تنباکو میشه. البته تا وقتی 
که به دود و طعم دلخواه خودتون رسیده باشید ، 
فویل قلیون رو بعد هر٥ بار استفاده عوض کنید ، و حتما از 
سری سفالی یا گلی بجای فلزی و غیره استفاده کنید .

تمامی مراحل بالا رو خوب انجام بدید تا یه قلیون توپ بکشید .

  • آسانسور آسانسور
  • ۰
  • ۰

پرتقال- خامه، روی دست خوانسار بلند شده است

کشیدن قلیان از دیرباز در میان ایرانی‌ها رواج داشته است، بسیاری از ما یکی از صداهای نوستالژیکی که از خانه پدر و مادربزرگ‌هایمان در خاطر داریم، صدای «قل‌قل» قلیان در کوزه شیشه‌ای با طرح  قاجاری است. اتفاقی که در فرهنگ ما ریشه دوانده و با آمدن تنباکوهای میوه‌ای تبدیل به تفریح عمده جوانان شده است. اکنون صدای «قل‌قل» قلیان از یک مفهوم نوستالژیک فراتر رفته و برای صاحبان کسب‌و‌کار به یک مقوله سود آور و وسوسه برانگیز تبدیل شده است. بسیاری از افراد حتی با سرمایه‌ای نسبتا پایین سفره‌خانه‌ای به راه می‌اندازند که خمیر مایه اصلی درآمد آن قلیان است. بیراهه نگفته‌ایم اگر بگوییم که این کالای دخانی تمام دخل و خرج یک سفره‌خانه پرهزینه را یک تنه می‌پردازد.

قلیان

زغال

تنباکو قلیان

فروشگاه تنباکو

تنباکو دوسیب

روزانه 2 میلیارد تومان در تهران دود می‌شود


دو سال پیش در زمینه میزان مصرف قلیان در میان شهروندان تهرانی آماری منتشر شد که نشان از آن داشت   هزینه ماهانه مصرف قلیان برای هر ایرانی حدود 215 هزار ریال است، بدین ترتیب این هزینه روزانه از دو میلیارد تومان برای مصرف‌کنندگان قلیان در تهران تجاوز می‌کند. در همین زمینه، آماری که گمرک ایران در این باره منتشر کرده نشان از روند صعودی واردات توتون قلیان به ایران از سال۸۹ به بعد دارد. واردات توتون قلیان در سال‌های ۸۷ و ۸۸ با افت قابل‌ملاحظه‌ای روبه‌رو بوده. اما در سال‌های ۸۴ تا ۸۶ روند واردات توتون میوه‌ای به‌شدت رشد داشته است. 
آمار تکان‌دهنده گویای این موضوع است که رقم دلاری واردات توتون میوه‌ای، از حدود ۲.۱ میلیون دلار در سال ۱۳۸۰ به نزدیک ۱۳ میلیون دلار در سال ۱۳۹۱ رسیده است. یعنی طی ۱۱ سال، واردات کالایی مانند توتون میوه‌ای، حدود ۵۲۰ درصد رشد کرده که البته نشان می‌دهد میل مردم همزمان با رشد نجومی این کالا افزایش پیدا کرده است. عرضه‌کنندگان‌بسیاری توتون میوه‌ای را از واردکننده خریداری می‌کنند، اما در بیشتر سفره‌خانه‌ها از بسته‌های مارک دار استفاده نمی‌شود. بیشتر این سفره‌خانه‌ها از توتون‌های ارزان قیمت‌تری که به‌صورت فله‌ای که هر یک کیلوگرم آن ۲۰ هزار تومان است، استفاده می‌کنند. قلیان علاوه بر توتون به زغال آتشین نیز نیاز دارد. در حال حاضر قیمت هر کیلو زغالی که باعث تولید گاز مونوکسیدکربن کشنده برایتان می‌شود در ارزان‌ترین قیمت چهار هزار تومان و در گران‌ترین قیمت ۱۴ هزار تومان هزینه دارد. البته این قیمت‌ها بستگی به مرغوبیت و تازگی و کهنگی آن دارد. 
از قیمت زغال و توتون که بگذریم، به خود وسیله دخانی قلیان می‌رسیم. ارزان‌ترین دستگاه قلیان قیمتی برابر با ۱۵ هزار تومان دارد که دارای بدنه فلزی است و به قول قلیان‌کش‌ها کام خوبی می‌دهد. البته قلیان‌های گران‌تری نیز وجود دارند که با توجه به ارتفاع و جنس بدنه قیمت‌هایشان متغیر است. یک قلیان با بدنه چوبی کار شده در شهر سنندج که ارتفاع بلند و تنگ بزرگی نیز دارد قیمتی بالای ۳۰۰ هزار تومان دارد. در برخی از نقاط تهران قیمت قلیان‌هایی که جلوی مشتری می‌گذارند گاهی قیمتی بالای پنج میلیون تومان دارد.

قلیان 1500 تومانی تا 250 هزار تومان عرضه می‌شود


قیمت تمام شده یک قلیان چه در قهوه‌خانه  چه در سفره‌خانه، چه در مکانی لوکس و امروزی یا سنتی و قدیمی، چه در جنوبی‌ترین نقطه شهر یا بالای شهر، برای صاحب قهوه‌خانه یا سفره‌خانه هیچ فرقی نمی‌کند و بیشتر از ۱۵۰۰ تومان آب نمی‌خورد اما هزینه اصلی را زمانی قرار است پرداخت کنید که سرویسی کنار قلیان برایتان در نظر می‌گیرند. از آجیل گرفته تا میوه و نبات و خرما فراهم می‌شود. هر چقدر این سرویس سنگین‌تر و شکیل‌تر باشد پولی که باید برای آن پرداخت کنید نیز بیشتر است. در بعضی از سفره‌خانه‌ها قیمت یک قلیان بین سه تا شش هزار تومان است و در بعضی دیگر این قیمت‌ها تا مرز ۲۵۰ هزار تومان نیز می‌رسد. درآمدهای این‌چنینی برای تنها یک سرویس قلیان واقعا وسوسه‌کننده است.

30 20 1

یک سفره‌خانه روی هم چند؟


به گفته برخی از فعالان این بخش، دادن مجوز به سفره‌خانه‌ها با استفاده از روابط خاصی امکان‌پذیر است اما به راحتی می‌توان با هزینه حدود ۳۰ میلیون تومان یک مجوز اجاره کرد و همین امر زمینه برای دلالی و کاسبی در بازار قلیان می‌شود. البته می‌شود با پرداخت ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۱۰ تا ۳۰ میلیون اجاره یک سفره‌خانه آماده را اجاره کرد کاری که این روزها به‌شدت مرسوم شده است.

خوانسار نداریم، میوه‌ای بکشید


قلیان که یک روز با بوی تلخ تنباکوی خوانسار در انحصار پیرمردها بود، خودش را به‌روز کرده و امروز جوان‌تر‌ها هم چوب قلیان را به دهان می‌چسبانند و از این کارخانه تولید دود کام می‌گیرند. برای درست کردن قلیان خوانسار مشکل زیادی وجود نداشت. بسته‌های 500 گرمی تنباکو خوانسار برای چندین روز قلیان کافی بود. این تنباکوها خشک بودند و شیره نداشتند. آنها را در آب خیس می‌کردند و بعد بدون استفاده از فویل زغال را مستقیم روی تنباکو می‌گذاشتند. کم هزینه بودند و بیشتر پیرمردها اهل قلیان بودند. هر شب یک قلیان کافی بود اما تنباکوهای شیره دار نیاز به خیس کردن ندارند، هر تنباکوی 50 گرمی برای افراد هفت تاهشت بار و برای سفره‌خانه‌ها تا 14 بار قلیان چاق می‌کند. در سفره‌خانه‌ها تنباکوی ایرانی کمتر استفاده می‌شود.

دلیل آن هم دلسوزی و وجدان کاری قلیان‌داران نیست. تنباکوی خارجی «کم شیره» است و زود تمام می‌شود و مشتری زودتر تخت را خالی می‌کند اما تنباکوهای ایرانی «پر شیره» هستند و مدت بیشتری برای سوختن نیاز دارند. در بعضی از سفره‌خانه‌ها که مشتریان نابلد دارند، تنباکوهای قلیان‌های استفاده شده را جمع می‌کنند، قسمت سوخته را از آن جدا می‌کنند و باقی تنباکوها را داخل آب می‌گذارند و فردا با تنباکوی جدید مخلوط می‌کنند و باز به مشتری می‌دهند. تنباکوی دست دوم حسن دیگری هم دارد، کمک می‌کند تا قلیان زودتر تمام شود. مسئله خالی شدن تخت برای سفره‌خانه‌دارها مسئله مهمی است.

  • آسانسور آسانسور
  • ۰
  • ۰

انواع هواکش

انواع هواکش :

این نوع فن ها خود به چند مدل تقسیم بندی می شوند :

  1. فن های ملخی : این نوع از فن ها به صورت باریک و پهن در بازار موجود می باشند. و برای تهویه ی عمومی هوا استفاده می شوند. نوع پهن آن ها برای مواردی است که کانال وجود ندارد . نوع باریک آن نیز برای فشار های کم است و با کوچکترین تغییر فشار راندمان و دبی آن تغییر می کند.
  2. فن های لوله محوری : این نوع از تهویه کننده های هوا مختص کانال ها، پره های باریکی که دارای قاب استوانه ای هستند وفشار های کمتر از ۲in.w.g هستند.
  3. فن های پره محور : یک شی توچ مانند و پره هدایت کننده ی هوا دارند.

قاب استوانه ای دارند و راندمان و فشار بالاتری نسبت به دو نوع دیگر دارا می باشند.

کاربرد فن های محوری بیشتر در کارخانه ها، جوشکاری ها، تونل ها ، فضا های داخل ریخته گری، آزمایشگاه ها وفروشگاه است.

این تصفیه کننده های هوا در مقایسه با فن های سانتریفیوژ فشار کمتری تولید می کنند.

  • آسانسور آسانسور
  • ۰
  • ۰

هواکش

مجموعه ی هواپویش از دهه ی هفتاد فعالیت خود را در زمینه های مشاوره ، فروش ، نصب هواکش های مختلف آغار کرده است. این مجموعه با استفاده از افراد جوان و مجرب کشور به ارائه خدمات نصب ، کانال کشی ، تعمیرات تهویه کننده های هوا پرداخته است. هواپویش نمایندگی اصلی فروش محصولاتی مانند ebmpapst محصول آلمان است. وافتخار همکاری با شرکت ها و برند های معتبری همچون سینک اخوان، شرکت بهداد و تاژ را در کارنامه خود دارد.

  • آسانسور آسانسور