آسانسور

آسانسور

آسانسور

آسانسور

  • ۰
  • ۰

سلام .من رسول مهدی جبار هستم و قصد دارم در قسمت “مداد گرافیتی من(my graphit kreide)” به شما آموزش طراحی کاراکتر بدم.

شاید بارها پیش آمده باشد که از دیدن شخصیت های کارتونی و بازی های کامپیوتری لذت برده باشید یا از خلاقیت در روش طراحی آنها شگفت زده شده باشید.

شاید تصور کرده اید که طراحی این شخصیت ها کار ساده ایست، ولی وقتی دست به قلم شده اید، بعد از تلاش زیاد و نرسیدن به نتیجه مطلوب پی به سختی موضوع برده باشید.

طراحی کاراکتر

آموزش نقاشی

آموزش نقاشی بزرگسالان

 

اغلب مبتدی ها در شروع دچار تندروی می شوند و شخصیت هایی که خلق می کنند به هیچ وجه خصوصیات مشخصی ندارند یا اشکالات عجیبی در طراحی آناتومی دارند یا دارای اغراق های هجوآمیزی هستند.

هدف من آموزش شخصیت های انیمیشنی به شماست.

امیدوارم از موضوع لذت ببرید و ساعت های زیادی از روز خود را صرف طراحی کاراکتر کنید.

اگر شما هم دوست دارید یکی از خالقان دنیای زیبای انیمیشن، بازی های کامپوتری، یا شخصیت های تبلیغاتی و تجاری باشید سعی کنید همیشه آثار هنری را مطالعه کنید، خوب طراحی کردن را بیاموزید، کارتونها، کاریکاتورها و شخصیت های مختلف طراحی شده را بررسی کنید و از همه مهمتر پشتکار داشته باشید. بدون پشتکار هرگز به مقصود نخواهید رسید. پس همه ی سعی خود را به کار ببندید.

هیچ وقت  به اولین تجربیات بسنده نکنید و همیشه سعی کنید طراحی تان را به مرحله بالاتری سوق دهید.

از تلاش  ناامید نشوید و بدانید که شما بیشتر از آنکه به بهترین اساتید برای طراحی خوب نیاز داشته باشید  به تمرین و پشتکار نیاز دارید.

توصیه دیگرم به شما این ایست که منحصر به فرد باشید و سعی نکنید عینا شبیه کسی طراحی کنید، با سعی بر تقلید از روشهای  طراحی اطرافیان، خودتان را محدود نکنید.

به این امید که شما هم بتوانید پنجره ای از زیبایی  خودتان بر روی دیگران باز کنید و دنیا را شگت زده کنید.

 

در ادامه نمونه ای از کارهام را براتون میگذارم.

اسکچ سریع از یک کرگدن جنگجو. طی مراحل پیشرفته تر یاگیری طراحی تان میتوانید از ترکیب ویژگی های شخصیت های مختلف به کاراکتری متفاوت برسید؛ مانند ترکیب ویژگی های انسان و حیوان.

طراحی یک مرد با خطوط خشک و حسابشده؛ در این طراحی مرد لاغری را با لباس گشاد و در عین حال منضم مشاهده می کنید. صورت استخوانی، لب برگشه، پیشانی بلند، بینی تیز، موهای منظم و حجم پردازی های هندسی باعث ایجاد احساسی از تدبیر و سیاست، زیرکی، شخصیت مصمم و تجربه ای که حاصل گذر آگاهانه عمر است در مخاطب می شود.

طراحی کاراکتر آشنای حسن کچل که بوسیله نرم افزار، دسن ( دورگیری) و رنگ آمیزی شده.

طراحی چند نمای یک گاری اغذیه فروشی برای یک پروژه انیمیشن.

ابزار وسایل لازم:

ابتدایی ترین وسایلی که برای طراحی کاراکتر به آن احتیاج دارید یک مداد و چند تا کاغذ است. تقریبا از هر نوع مدادی می توانید استفاده کنید،  همچنین کاغذهایی که به سادگی در اطرافتان پیدا می شوند.

در حین پیشرفت کارتان  به مرور نیاز به شناخت و تهیه  لوازم پیشرفته تری پیدا می کنید که باعث جذابتر شدن تمریناتتان می شوید و از خلق شخصیت های مورد علاقه تان لذت  بیشتری خواهید برد.

مدادها: مدادهای گرافیتی محبوبترین و پر مصرفترین انواع مدادها هستند و در میان طراحان آماتور و حرفه ای جایگاه ویژه ای دارند.

مداد های گرافیتی بر اساس مقدار اثرگذاری و تیرگی به دسته های مختلفی تقسیم میشوند:

مدادهای گروه : H , 2H , 3H , … مداد های سختی هستند و برای طراحی های ظریف یا اثرگذاری بر روی کاغذ های بافتدار یا اجسام خشن و بافتدار مثل چوب مورد استفاده قرار می گیرند.

مدادهای گروه B , 2B , 3B , 4B , …   به نسبت نرم ترند و با افزایش عدد جلویB  نرمتر و اثرگذارتر و در عین حال چربتر می شوند.

با پاک کردن اثر مداد ها گروه  B معمولا لکه بر روی کاغذ باقی می ماند ولی به بافت کاغذ آسیبی نمی رسد در حالی که این موضوع در مداد های گروهH  به دلیل خشکی و سختی سر مداد ها برعکس است و اغلب باعث ایجاد فرورفتگی در کاغذ می شود.

حد وسط مداد های گرافیتی مداد HB  است که جزو ابتدایی ترین مدادهاست.

F  هم نوع منحصر به فردی از مداد های گرافیتی است که به لحاظ سختی قابل مقایسه با مداد H  است و برای سایه زنی های ظریف در کاراکتان می تواند بسیار مفید باشد.

شاید دوست داشته باشید با وسایل اثرگذار دیگری هم آشنا شوید: مداد های اتود نیاز به تراشیدن ندارند و برای ساعت ها طراحی مناسبند. رایج ترین اتود ها از لحاظ قطر نوک ۰٫۵ ، ۰٫۷ ، ۰٫۹ و ۲ میلیمتر است.

شما می توانید از انواع مختلف مداد های کنته و شمعی نیز استفاده کنید. مداد های رنگی مرغوب معمولا جزء این دو دسته محسوب می شوند.

خودکارها و روان نویس ها: این دسته از ابزارهای طراحی نیز دارای تنوع زیادی هستند و با انواع سرهای فیبری، نمدی و نوک گوی قابل تهیه اند.

در زیرقسمتی از اجرای دیگری از خودم را مشاهده می کنید که بوسیله خودکارسیاه برروی کاغذ ضخیم گلاسه انجام شده.

نگاه نو

اخبار سیاسی

خبر روز کابل

  • ۹۸/۰۷/۲۱
  • آسانسور آسانسور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی