آسانسور

آسانسور

آسانسور

آسانسور

  • ۰
  • ۰

تعمیر

علت ایجاد باد گرم در کولر گازی

 

امروزه به دلیل افزایش دمای هوا استفاده از کولرهای گازی بسیار رواج پیدا کرده است. اما کولرهای گازی نیز مانند تمام وسایل برقی به مرور زمان دچار ایرادتی میشودباد گرم کولر گازی یکی از این مشکلات است که دلایل مختلفی را شامل میشود. در این مقاله به بررسی علت باد گرم کولر گازی می پردازیم. در صورت هر گونه مشکل در تعمیر کولر گازی یا نصب کولر گازی می توانید برای مشاوره رایگان با مشاوران ما در تماس باشید.

باد گرم کولر گازی دلایل مختلفی دارد که با بررسی آن ها میتوانید به علت آن پی ببرید. بررسی علت باد گرم کولر گازی نیاز به دانش فنی گسترده ای ندارد و شما میتوانید خودتان اقدام به عیب یابی و برطرف کردن آن کنید. در ادامه به این موارد اشاره میکنیم:

 تعمیر پکیج شرق تهران

کنترل را بررسی کنید 

در بسیاری از مواقع افراد متوجه تغییر حالت کولر گازی نمی شوند و دکمه cool را به طور ناخواسته فشار میدهند. همانطور که میدانید حالت cool به معنای حداکثر سرمایش در کولرهای گازی است. پس ریموت کنترل را چک کنید و از حالت سرمایش آن مطمئن شوید.

عدم سرویس پنل خارجی به مدت طولانی 

به مرور زمان گرد و غبار و آلودگی بر روی قطعات پنل خارجی کولر مینشیند و موجب کاهش راندمان و عملکرد صحیح دستگاه میشود. بهتر است که حداقل سالی یکبار سرویس پنل را انجام دهید و اگر سالی یک یا دو بار اقدام به سرویس پنل نکنید موجب خواهید شد که باد گرم کولر گازی در روزهای گرم تابستان شما را آزار دهد. پس سالی یکبار و در اوایل فصل بهار که بهترین زمان برای سرویس کولر است اقدام به شستشوی آن کنید. در مقالات دیگر روش شستشو  و سرویس کولر گازی را به زبانی ساده به شما عزیزان آموزش داده ایم.

عدم رفع انسداد از فیلترهای پنل داخلی 

یکی از مواردی که در هنگام باد گرم کولر گازی باید آن را بررسی کنید فیلترهای پنل داخلی است. زیرا این فیلترها در طی زمان به دلیل جذب آلودگی و چربی دچار انسداد میشوند. و این انسداد موجب گرفتگی در مسیر رفت و برگشت هوا و در نتیجه ایجاد برفک خواهد شد. اصطلاحا کولر یخ می زند. برای رفع این مشکل باید فیلترها را از پنل خارج کنید و اقدام به شستشوی آن ها کنید. بعد از آب شدن برفک ها میتوانید فیلترها را در جای خود قرار داده و کولر گازی را روشن کنید.

 

 

سوختن فن یا موتور فن 

دلایل مختلفی درسوختن و یا نیم سوز شدن فن دخیل است که باید تشخیص آن را به عهده کارشناسان مجرب بگذارید. اما این مساله میتواند یکی از عوامل مهم در ایجاد باد گرم کولر باشد. وظیفه فن تولید هواست زیرا پره های آن با چرخشی که ایجاد میکنند میتوانند در تولید هوا کمک زیادی بکنند. عدم تولید باد توسط کولر نیز میتواند از علائم سوختن فن و موتور فن باشد که باید اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کنید.

 

کاهش گاز کولر 

کم شدن گاز کولر گازی ریشه بسیاری از مشکلات کولر است. تولید باد گرم را میتوان یکی از مهم ترین پیامدهای تخلیه گاز کولر دانست. در هنگام سرویس های دوره ای باید به میزان گاز کولر نیز توجه کنید تا اگر کم بود و یا در حال تخلیه بود از پیشروی آن جلوگیری کنید. اما چه عواملی موجب تخلیه گاز کولر و بروز مشکلات بعدی میشود؟ وجود نشتی در لوله های گاز را میتوان از اصلی ترین دلایل کاهش گاز دانست. همچنین گازگیری غیر اصولی نیز میتواند موجب تخلیه گاز در طی زمان شود.

خرابی کمپرسور 

کمپرسور حیاتی ترین قطعه در کولرهای گازی است. به نحوی که بروز کوچکترین خللی در عملکرد آن منشا بسیاری از مشکلات خواهد شد. تولید باد گرم کولر گازی نیز یکی از این مشکلات است. اگر متوجه شدید که دلیل باد گرم کولر به دلیل آسیب دیدن کمپرسور است باید بلافاصله کولر را خاموش کنید در غیر این صورت آسیبی جدی به کمپرسور وارد خواهد شد و موجب هزینه های سنگین برای شما خواهد شد.

خرابی ترموستات 

ترموستات یکی دیگر از قطعاتی است که باید در هنگام باد گرم کولر به آن توجه داشت. باد گرم کولر به دلیل ترموستات دو حالت دارد : اولین حالت این است که شما دمای مناسبی را به ترموستات نمیدهید و موجب خواهید شد که هوای تولید شده از کولر دمای موردنظر شما نباشد. دومین دلیل خرابی ترموستات است. زیرا نمیتواند دمایی که به آن داده اید را تشخیص دهد. خراب شدن ترموستات نیز دلایل مختلفی دارد که موجب کاهش راندمان کولر خواهد شد. هر چه سریعتر اقدام به تعمیر و یا تعویض ترموستان کنید.

 

انسداد لوله های کولر 

لوله های مسی کولر یا کندانسور میتواند به دلایل مختلفی دچار مشکل شوند. یکی ازاین دلایل سوراخ شدن و یا ضربه دیدن آن هاست. در این مواقع گرد و غبار به درون لوله ها نفوذ میکند و راه تامین هوا را میبندد. کندانسور نیز یکی دیگر از قطعات مهم کولر گازی محسوب میشود که خراب شدن آن میتواند موجب بروز چندین مشکل اساسی در دستگاه شود.

 

پوشیده بودن دور پنل خارجی 

همانطور که بارها در مقالات مختلف به آن اشاره کرده ایم باید فضایی مناسب دورتادور پنل خارجی را در نظر بگیرید تا هوای مورد نیاز در اطراف آن جریان یابد و دستگاه بتواند گرمای تولید شده را خارج کند. اما متاسفانه بسیاری از افراد به این نکته مهم توجه نمیکنند و در فصول سرد سال روی پپنل خارجی را می پوشانند تا از برف و باران در امان بماند.

خرابی برد کولر 

تشخیص خرابی برد کولر کار کارشناسان و تکنسین هاست و شما نمیتوانید اقدام به تشخیص خرابی برد کولر گازی کنید. وظیفه برد فرمان دادن به قطعات مختلف کولر و اجرای آن فرمان هاست. اگر برد نتواند به ترموستات و یا فن فرمان درستی ندهد با باد گرم کولر گازی مواجه خواهید شد.

سخن پایانی 

حتما بارها و بارها شنیده اید که تمام مشکلات کولر گازی با سرویس آن درست میشوند و بعد از سرویس شاهد آن بوده اید که مشکلات همچنان پابرجا هستند. متاسفانه سرویس کولر نمیتواند تمام مشکلات احتمالی را برطرف کند بلکه تنها میتواند آلودگی ها و گرفتگی ها را از بین ببرد. پس در صورت بروز مشکلات جدی حتما از کارشناسان کمک بخواهید.

 

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • آسانسور آسانسور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی